Szabó Krisz

Rallycross versenyző

Vác Magyarország  |  1992.06.04.  |  Két fiú édesapja

Szabó Krisztián

Nem nevezhető szokványosnak Szabó Krisztián sportolói pályája: 16 évesen, 2008-ban, még sícross ifjúsági magyar bajnoki címet nyert, otthonra azonban a motorsportban talált.

Hamar ráérzett az autocross ízére, és rövidesen az Európa-bajnokságon szerepelt, ahol 2009-ben és 2010-ben junior bajnoki címet nyert. Ezután következett a felnőttek mezőnye, a Buggy1600 kategória, ahol 2013-ban harmadik Eb-trófeáját is begyűjtötte. Krisztián gondolt egy nagyot, és a 2014-es év végén fejest ugrott egy új szakágba, a rallycrossba. 2015-ben a Volland Racinggel bronzérmesként zárta az Európa Bajnoki szezont, majd 2016-ban és 2017-ben is bajnokként végzett. 2018-ban Mattias Ekström csapatával, az EKSRX Racinggel két világbajnoki versenyen indult, Lettországban és Franciaországban.

A sikeres versenyeknek köszönhetően 2019-ben egész évre szóló szerződést kötött a csapattal, így egyetlen magyarként, teljes szezonban rajthoz áll a WRX-ben!

Ötszörös Európa bajnok

  • Autocross (2009, 2010, 2013)
  • Rallycross (2016,2017)

Különdíjak

  • 2010: Az év tehetsége
  • 2013: Az év autóversenyzője
  • 2016: Az év rallycross versenyezője

Rallycross

A rallycross több mint 50 éves múlttal rendelkező sportág, amely az utóbbi 5 évben kiemelkedő figyelmet kapott. Mint az autósport szakágak többsége, úgy a rallycross is Nagy-Britanniából indult. Az első verseny 1967-ben került megrendezése Lydden Hill-ben. Napjaink legdinamikusabban fejlődő sportágává vált. 2014-ben rendeztek először FIA Rallycross Világbajnokságot a királykategóriának számító Supercar mezőnye számára. Az itt szereplő autókat 600 lóerő feletti teljesítmény és az F1-es autókénál is jobb gyorsulás jellemzi.

Egy olyan arénajellegű autósport, amely során a nézők a lelátó egy tetszőleges pontjáról beláthatják az egész pályát, ezáltal testközeli versenyélménnyel gazdagodnak.

A futamok sprintjellegűek és robbanásszerűek. A versenyzőknek 4-6 kör alatt kell kihozniuk magukból a maximumot, miközben egyszerre hat autó küzd egymással test a test ellen az aszfaltos és murvás részeket egyaránt tartalmazó pályán. Tömény adrenalin- és élménybomba a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt!

Rengeteg rövid, pörgős futamot rendeznek egy versenyhétvégén belül, így a szurkolók 5-10 percenként más és más autókat és versenyzőket láthatnak egymás ellen a pályán. Rengeteg kis verseny a nagy versenyben, folyton cserélődő összetételű mezőnnyel – megunhatatlan!